2008-10-04

Ett nytt, färskt inlägg....

Egentligen borde jag sova nu, ska upp i ottan imorgon och tvätta...
Men så rastlös som jag är i denna lägenhet så bestämde jag mig för att köra ett race i bloggen först...
Lika bra att varna nu, det kommer att bli ett någolunda långt inlägg så för er som inte orkar läsa allt.. Nu är ni iaf varnade=)

Jag satt och läste om "Tunnelmannen" som har härjat i V-ås den senaste tiden.. Äntligen har farbror polisen tagit honom..
Artikeln var intressant, men det som fick mig att höja på ena ögonbrynet [det vänstra för alla som är intresserade] var Börje Strömbergs citat...
Nedan, ett utdrag ur artikeln;

"På tjugo dagar har en man attackerat åtta kvinnor och samtliga attacker har skett i centrala Västerås. Kvinnorna som har drabbats är i åldern 20 till 30 år.
Kvinnorna som har råkat ut för honom upplevde det som otrevligt och obehagligt. Man ska inte behöva känna ett obehag inför att gå ut, säger Börje Strömberg vid polisen i Västmanland."
Säger han det?
Jag tror att majoriteten av den kvinnliga befolkningen tycker det är en aning otryggt att vistas ute senare än 17:00 på dagarna.. Och vad beror detta på?
Kan det ha att göra med allt skit som pågår i stan på kvällstid?
Eller kanske beror det på att polisen inte vet hur de ska komma till bukt med problemet?
Förklaring numero tre kan vara att även om det händer något så vill man inte ringa 112 på grund av väntetider osv.. Och skulle det ändå vara så att någon ringer så är det inte heller säkert att denne tas på allvar..
Sista punkten är;
Om det ändå är så att man anmäler och det går till domstol eller liknande så är det inte säkert att förövaren får nåt straff, då det i mina ögon oftast verkar saknas lagar som säger att de kan straffas och så är det offret som får bita i det sura äpplet i slutänden...
Back to ruta 1..
Längre ner i artikeln står följande:
"Enligt Börje Strömberg finns det skäl för kvinnor i Västerås att vara på sin vakt.
Man ska alltid vara vaksam. På kvällar är det bra om man kan undvika mörka platser och istället hålla sig till platser där andra människor finns. Det gäller generellt. "
Hur ska de har det?
Ena sekunden ska man inte behöva känna obehag över att vistas ute sent, nästa sekund så skall man vara vaksam och undvika mörka platser..
Jag tror nog att jag följer det sista tipset..

Nog om detta..
Jag har börjat med Viktväktarna.. Haha, ja jätteroligt...
Jag har faktiskt insett att jag måste ha nåt som sporrar mig för att jag ska fixa detta.. har försökt nu alldeles för länge på egen hand och det har fallit platt varenda gång.. Så nu kanske..
På det har jag lagt ner cigaretterna för femtielfte gången... Det har gått sådär hittills, men jag tycker nog inte att två askar cigg är någon katastrof fördelat över en vecka drygt... I vanliga fall hade jag varit uppe i ca 5-7 askar vid det här laget....
Till hjälp har jag ett alldeles utmärkt hjälpmedel; Zonnic munspray..
Det smakar vidrigt, men gör gott... Vid första "ansmaken" smakar det pepparmint, men sen kommer den... den där äckliga smaken av ett riktigt rinnande snus..typ.. Det tar dock effektivt bort röksuget för ett par, tre timmar framåt..
Jag har länge känt ett behov av att rensa min kropp på det dödliga giftet, har bara inte haft orken att göra nåt åt saken förrän nu.. Ett tecken på att ta tjuren vid hornen kanske?

Som jag snabbt nämnde i föregående inlägg så har ju Nathanaels present kommit.. Nu gäller det bara att få möjlighet att lämna över den.. Kanske kan ta det vid nästa V-åsbesök Jeeves ;o)
Och på tal om att få möjlighet att få ihop tid, jag måste ju börja planera för min födelsedag vilket inte kommer att bli det lättaste då några jobbar obekväma tider, andra ska få in Västerås på sitt schema...

För övrigt; Det enda som saknas nu i mitt liv är mina vänner... Det känns som min telefon inte går lika varm längre.. Mycket beror på mig, jag tycker aldrig att det finns tillfälle att lyfta luren och slå siffrorna, även om det faktiskt är sanningen.. I mesta mån har jag all tid i världen, så vad är det som gör det så svårt att ringa? Det är precis som om min telefon bara vet hur man ringer lokalsamtal.. Visst jag jobbar en del ibland, men det handlar oftast om några dagar i veckan..
Å andra sidan är folk urusla på att höra av sig till mig... Det är jobbet, det är familjen, det är träningen, det är middagar, det är allt annat...
Skärpning från båda håll nu!

Nu ska jag ta och försöka mig på att sova, vilket inte kommer att bli det lättaste då jag är pigg som en lärka... Det är nåt med den här lägenheten som gör att jag inte kan slappna av.. Saker försvinner, garderobsdörrar står öppna...
Om alla som läser detta inlägg gemensamt kan be mina husspöken att tagga ner en aning så kanske de lämnar mig ifred om inte annat så för en dag eller två =)

1 kommentar:

Anonym sa...

jag ha mest inte härt av mig för att jag inte vet hur du jobbar plus att jag har haft häcken full med det mesta men ska försöka hinna med ett samtal. ska du inte med den 19e oktober på hans 1 års kalas? trodde du skulle åka med mamma o com? Vilket datum hade du tänkt att ha ditt jippò? jag måste veta relativt långt i förväg. Är respektive inräknade där?både jag o Therese vill veta det..
det blev måga frågor det här =)
intressant om tunnelmannen,jag hade inte ens hört talas om det men jag är iofs van med allt skit som händer här så inte mycket man höjer på¨ögonbrynen åt längre tyvärr..=(

kram