2008-08-13

...Kännigendisar...

Jag var inne på aftonbladet och kollade runt lite.. och så fick jag syn på en artikel om Sienna Miller och ovan stod det "Lämna mig ifred"...
Nu vet jag ärligt talat inte vad artikeln handlade om, men det fick mig att börja tänka på alla dessa supertrippelmegastjärnor..
De gör en karriär i raketfart, njuter av att vara i fokus, tjänar så äckligt fett med pengar och lever ett liv som är ljusår från ens eget, själv får man vända på varenda öre för att få det att gå ihop...
Sedan har de mage att gnälla över att alltid vara övervakade av media.. Vad tror de? Att de kan leva loppan och sprätta pengar utan att det finns någon hake med det hela?
Det är säkert ett hundjobb att behöva spela in en ny film eller spela in en ny skiva.. Men man håller väl bara på så länge man tycker att det är roligt? Sen kanske man ska fundera på att göra något annat?
Sist men inte minst; dokusåpakändisarna.. vad fan är de kända för?
Man skulle egentligen använda termen "kännigendisar".. För
det är vad dessa är.. För stunden är de kända, om ett halvår är de tillbaka på sina respektive arbetsplatser som lagerarbetare eller lokalvårdare..
och ingen kommer ihåg dem..

1 kommentar:

Anonym sa...

här har du legat i..wooohhhooo =)
Håller med dig i kndisfrågan..helt sjukt :(

kraaaaam!

btw..saknar dig..