2008-08-13

Regn, trasiga själar och Fredrik Lindström

Regnet står som spön i backen och jag bara myser... Jag älskar ljudet av regn, jag älskar lukten efter ett regn, jag älskar det våta och kyliga.. det är så ljuvligt..
Bakom mig ligger två utslagna killar som har ägnat kvällen åt att jaga för att sen ge mig presenterna i form av tvestjärtar, maskar och spindlar..Men jag föste försiktigt ut dessa igen, då jag inte tror att min mor blir så värst glad över att hitta allt detta i sängen, duschen eller soffan..

Dagen på jobbet var helt ok, kvällen.. ja.. vad säger man?
Ibland undrar jag vad som spökar i vissa människors hjärnor..vad är det som gör en till synes lugn person helt galen då det felkopplar vid någon form av narkotikamissbruk?
Visst, alkohol gör om en människa, men där vet man oftast vad man får.. Men narkotika gör om en människa till 100%.. Självklart beror det på vad de går på och vem det är, men i det stora hela så finns det ingen som är så farlig som just en narkoman [om inte ännu värre; dubbeldiagnos/blandmissbrukare]..
Jag litar inte alls på en person när denne är påverkad.. Man vet aldrig vad som kan inträffa..Som personal har man alltid några extra ögon i nacken..
Å andra sidan så finns det ingenting som jag älskar så mycket som när jag vet att jag ska till jobbet...Ja, jag är trött ibland, känner mig sliten och så.. men det är sånt man kan korrigera genom att inte ta på sig så mycket extratider..
Själv har jag ca 5 dagar kvar tills semestertiderna är över och jag får återgå till att vänta vid telefonen.. Så nu gäller det att njuta in i det sista=)

Sitter och lyssnar på Fredrik Lindströms www. matapa .nu...
Han är så skön, och det finns ingen som kan leka så med det svenska språket som han.. Han skämtar om så simpla saker som svenska ovanliga namn som Ingolf och Arnevi..
Jag är så ledsen över att ha missat alla hans program som gick på svt; Svenska dialektmysterier, Värsta språket och annat..
Han är verkligen [bortsett från Fronda] en människa som får mig att fortsätta intressera mig för det svenska språket..

Nu ska jag ta och kolla in tvprogrammen..
Ha en bra natt nu!

Inga kommentarer: