2008-09-03

Tack till Jeeves familj & besök på jobbet...

Jag vill börja med att tillägna första raderna till Jeeves´s familj som är såna änglar och skänker kläder och skor till mitt jobb.. Det kan aldrig bli för mycket av det goda, så nu borde härbärgarna ha kläder till förbannelse att leka med.. Synd bara att man inte var 30 kg lättare, var hur mycket schyssta grejer som helst, bl.a en adidaströja och en Nike [sistnämnda tröja är nostalgisk, har varit med sen vi var yngre ;o)]..

För övrigt var jag jag och hälsade på Jeeves mamma M och mormor G idag, vilket var jättetrevligt som alltid ...De har en lokal dit äldre kan komma och ta en fika, eller spela kort m.m.. Kanonidé, då slipper de äldre sitta hemma ensamma och stirra in i väggen.. Jag drack kaffe, men tackade nej till allt goda kaffebröd de hade, vilket var svåååårt kan jag lova..Men jag är inne i en "hälso"karusell nu och då kan jag ju inte fuska med att äta såna goda grejer, då är ju hela idén förstörd..

Hörde av M, att de ska till Jeeves i helgen och då pratade vi lite löst om att jag kanske följer med när lille N fyller 1 år.. har redan hittat den ultimata födelsedagspresenten, så det vore synd om jag var upptagen då..Nu blir du allt nyfiken, Jeeves ;o)

Efteråt följde jag med M hem för att hämta kläderna, tidningar och böcker, tog en cigg och skulle precis gå när jag såg att klockan var "insläppstid" för härbärgarna och det är ingen lyckad tid att bara "svänga förbi" jobbet.. Så det blev en cigg till innan jag kunde gå..

Tyvärr kom jag lagom till maten så det var jätterörigt, men de fick iaf sina kläder och jag hann säga hejhej till personalen innan det var dags att gå.. De boende blev bra snopna när jag bara vände och gick, de trodde jag skulle komma och jobba.. Men ack va de bedrog sig=)

Ha det bra, vi hörs alltid av på nåt sätt =)

...Peace...

3 kommentarer:

Anonym sa...

wooohoo två uppdateringar inom loppet av ett par dagar..det tar sig..=)

Anonym sa...

skulle vara I want it that way på den andra länken..blev nåt knas =)

Anonym sa...

vaaaa??? var det min gamla vita lurviga niketröja? måste ju vara den nu när jag läste att den hängt med sedan vi var yngre..hur kan hon ge bort den??!!