2008-10-26

Tider var då...

Jag sitter och tänker tillbaka på den gamla goda tiden..
Tiden då man inte bara fokuserade på jobbet, familjen eller träningen.. Tiden då allting kretsade kring en själv och alla andra var någonstans i perferin..
Ni vet alla vad jag pratar om, 14tiden då man var så gott som odödlig..
Hittade på en gammal polares blogg [ja, alltså varken vännen eller bloggen är gammal] och då började tankarna spinna iväg av sig själva..
Tiden vi spenderade på gården.. tiden då vi drev omkring på V-äng utan att ha nåt direkt mål.. tiden då vi satt hemma och lyssnade på Bloodhound Gang [ja, jag är gammal.. för er som inte vet och för er som var bäbisar då så var det en grupp som lirade omogna låtar om tak som brinner osv ] , Björn Rosenström, Marilyn Manson.. tider då jag och C.L målade mina vitgråa kamouflagebrax grågula..
Tiden var då och där.. Nu är tiden knappt här, alla har så förbannat mycket att göra..
Och det har slagit mig; Det är väl det här som kännetecknar.. att man har blivit vuxen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du sitter och klurar på nätterna när vanliga dödliga sover :-))
Skulle du vilja ha tillbaks den tiden? Allvarligt???

Anonym sa...

jag tänker ofta på den tiden jag med,både positivt och negativt. Och den tiden komer verkligen tillbaka nu när jag pysslar med din present..=) Men det är kul..vi hade så roligt då =)

kram